مشاور
تبلیغات مشاور
  
  



نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک

  1. Top | #1



    نمایش مشخصات کاربری
    تاریخ عضویت
    Nov 2016
    شماره عضويت
    32417
    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    ميانگين پست در روز
    6.60
    نوشته ها
    994
    تشکـر
    604
    تشکر شده 1,190 بار در 630 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    حالت من
    Bitafavot
    میزان امتیاز
    1

    مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک

    فلور روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتریها است. بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید می‌باشد. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند.حال با مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک ها آشنا شوید:

    1. ماست





    ماست یکی از منابع آشنای پروبیوتیک است – باکتری خوبی که تعادل سلامت روده را حفظ میکند . مطالعات نشان میدهد که پروبیوتیک ها میتوانند عدم تحمل لاکتوز را کاهش دهند. همچنین میتوانند در کاهش گاز روده، اسهال و سایر مشکلات گوارشی(هاضمه) تاثیر گذار باشد. شما میتوانید هزینه بیشتری برای خرید برندهای ماست گوارشی هزینه کنید ولی بهتر است از انواعی که برچسب " باکتری زنده و کشت شده " پشتشان درج شده خریداری نمایید.

    2. کلم ترش تسریع کننده هضم غذا Sauerkraut Boosts Digestion



    بهتر است انواع غیر پاستوریزه کلم ترش ( کلم رنده شده و آب پز با سرکه ) را انتخاب کنید چون پاستوریزاسیون باکتریهای خوب فعال را میکشد. این خوراکی شور و ترش -- و مشابه کره ای تند آن، کیمچی kimchi – سرشار ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن که ممکن است به دفع عفونت کمک کنند.

    3. سوپ میسو Miso Soup


    یک صبحانه محبوب در ژاپن، این خمیر تخمیر شده سویا میتواند دستگاه گوارش را به تحرک وادار کند. میسو سرشار از پروبیوتیک اغلب برای تهیه سوپی شور و کم کالری با ویتامین B بالا و آنتی اکسیدان های محافظ، استفاده میشود.

    4. پنیر نرم Soft Cheeses



    با این که میتواند برای هضم شما مفید باشد ولی همه پروبیوتیک های پنیر نمیتوانند از سفری که در طول معده و روده شما طی میکنند، جان سالم به در ببرند. ولی تحقیقات نشان داده نوع خاصی از پنیر نرم تخمیر شده، مثل گودا، به اندازه کافی برای زنده نگه داشتن پروبیوتیک ها قوی هستند. همچنین پنیرمیتواند به عنوان حاملی برای پروبیوتیک ها عمل نماید که منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

    5. کفیر Kefir: نوشدینی ای سرشار از پروبیوتیک



    بر اساس افسانه ها، تاریخچه ساخت کفیر به چوپانان کوههای قفقاز و قاره اوراسیا (ترکیب دو قاره اروپا و آسیا)برمیگردد. آنها کشف کردند که شیری که تولید میکنند با تخمیر(تخمیر پدیده‌ای است ناشی از مجموعه فعالیتهای زیستی که در آن ترکیبات آلی دارای مولکولهای بزرگ به ترکیبات دارای مولکولهای کوچکتر و ساده‌تر شکسته و تجزیه شده) تبدیل به یک نوشیدنی کف دار میشود.غلظت، فرم خامه ای و حالت کش دار آن مانند ماست است ولی کفیر باکتری های پروبیوتیک مخصوص به خود بعلاوه تعداد کمی گونه های مخمر مفید دارد.

    6. نان های تهیه شده ازخمیر ترش Sourdough Bread


    دفعه بعدی که ساندویچ درست میکنید حواستان باشد چه نانی، پنیر و سبزیجات شما را در بر گرفته است. نان خمیر ترش معروف سان فرانسیسکو سرشار از پروبیوتیک هایی است که میتواند در هضم غذا موثر باشند.

    7. شیر حاوی پروبیوتیک


    یکی از راحت ترین راههای افزودن پروبیوتیک به رژیمتان خرید شیر اسیدوفیلوس acidophilus (نام یک باکتری است که در ماست استفاده می شود و به هضم بهتر غذا کمک می کند.) است. این شیر که با باکتری تخمیر شده است گاهی با برچسب شیر اسیدوفیلوس شیرین دیده میشود – معمولا شیر با باکتری اسید لاکتیک کشت میشود -- دوغ هم غنی از پروبیوتیک است.

    8. خیار شور




    زمانی که به دنبال خرید خیارشور برای پروبیوتیک هستید، نوعی را که به صورت طبیعی تخمیر شده انتخاب کنید که سرکه در فرآیند تولید آن استفاده نشده باشد. محلول نمک دریا و آب تغذیه مناسبی برای رشد باکتری خوب هستند که منجر به داشتن مزایای گوارشی در خیارشور میشوند.

    9. تمپه Tempeh


    تمپه یکی از فرآورده‌های سنتی سویا است که بیشتر در اندونزی تولید می‌شود. این محصول با کشت طبیعی و فرایند تخمیر کنترل شده سویا در ظاهری شبیه به کیک تولید می‌شود و سرشار از پروتئین است. این فرآورده سنتی اندونزیایی یک نوع آنتی بیوتیک طبیعی میسازد که با باکتری خاصی مقابله میکند. مردم اغلب طعم آن را دودی، فندقی و مشابه قارچ تشریح میکنند. شما میتوانید تمپه را مرینیت کرده marinate (خیساندن موادی مانند گوشت در آب نمک و سرکه) و به جای گوشت در غذا استفاده کنید.

    10. مکمل های پروبیوتیک



    پروبیوتیک ها علاوه بر مواد غذایی در مکمل های کپسولی، قرص، پودر و اشکال مایع آن ساخته میشوند. گرچه این مکمل ها خاصیت تغذیه ای فوق العاده مواد طبیعی را ندارند ولی میتوانند تاثیر گذار باشند و مصرف آنها راحت است. اگر به مصرف این مکمل ها علاقمند هستید میتوانید با دکتر خود مشورت کنید. اگر بیمارید یا مشکل سیستم ایمنی دارید بهتر است توجه کافی و لازم برای مصرف پروبیوتیک داشته باشید.

    11. پروبیوتیک علیه پروبیوتیک

    از آنجایی که مواد غذایی پروبیوتیک، باکتری زنده دارند، پس آنها(مواد غذایی پروبیوتیک) خوراک باکتریهای خوبی هستند که در حال حاضر در روده شما زندگی می کنند. شما میتوانید پروبیوتیک ها را در مواردی از قبیل مارچوبه، سیب زمینی ترشی، موز، جو دوسر، شراب قرمز،عسل، شیره درخت افرا و حبوبات پیدا کنید.سعی کنید مواد پروبیوتیک طبیعی که به خودی خود حاصل می شوند یا توسط پروبیوتیک ها به صورت تصادفی مهیا می شوند را بیشتر مصرف کنید.
    ویرایش توسط حناء : 01-11-2017 در ساعت 09:18 AM
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.
    أَلَم تَرَ كَيفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا كَلِمَةً طَيِّبَةً كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصلُها ثابِتٌ وَفَرعُها فِي السَّماءِ

    حرفی که می‌زنی می‌شه بذری که
    می‌کاری توی دل آدم‌ها
    و یه روز
    درخت می‌شه

  2. کاربران زیر از حناء بابت این پست مفید تشکر کرده اند


  3. Top | #2



    نمایش مشخصات کاربری
    تاریخ عضویت
    May 2014
    شماره عضويت
    3710
    عنوان کاربر
    مدیر کل
    ميانگين پست در روز
    7.43
    نوشته ها
    7,978
    تشکـر
    3,925
    تشکر شده 9,135 بار در 4,491 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    حالت من
    Relax
    میزان امتیاز
    10

    پاسخ : مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک

    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.
    از پاسخ به سوالات در پیام خصوصی معذورم.
    سوال‌تون رو یک‌بار و با عنوان مناسب در تاپیک مرتبط مطرح کنید و منتظر پاسخ بمانید.

  4. کاربران زیر از farokh بابت این پست مفید تشکر کرده اند


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تشدید عفونت ها با آنتی بیوتیک ها
    توسط Artin در انجمن سایر
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 03-13-2014, 12:51 AM
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 02-17-2014, 01:07 PM
  3. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-29-2014, 10:29 PM
  4. فرآورده‌های پروبیوتیک‌ و خواص آن
    توسط Artin در انجمن نکات تغذیه ای
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-07-2014, 01:11 PM
  5. افزایش بیش از حد مایع آمنیوتیک دور جنین
    توسط R e z a در انجمن بیماریهای جسمی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 12-02-2013, 12:36 AM

بازدید کنندگان با جستجو های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

مشاوره, روانشناسی,مشاوره جنسی ,مشاوره کودک, مشاوره خانواده,روانشناس ,روانپزشک, مشاور خانواده

لیست کاربران دعوت شده به این موضوع

جستجوهای مرتبط در گوگل

مواد غذایی,  مواد غذایی حاوی ویتامین d,  مواد غذایی حاوی روی,  مواد غذایی چربی سوز,  مواد غذایی حاوی ویتامین b,  مواد غذایی چاق کننده,  مواد غذایی خون ساز,  مواد غذایی چاق کننده صورت,  مواد غذایی مضر برای فیبروم,  مواد غذایی حاوی آهن,  moshaverinia,  moshaverfa,  moshaver,  moshaverin,  moshaverinia alireza,  moshaverparsiteb,  moshavere,  moshaveran,  moshaver41,  moshavere ezdevaj,  مقابله,  مقابله هيفاء ماجيك,  مقابلة شخصية,  مقابله مع,  مقابلة حلا الترك,  مقابله مع احلام,  مقابلة بالانجليزي,  مقابلة هيفاء مجك,  مقابله مع عزازي,  مقابلة السحلي,  

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter Google Plus facebook


آدرس ایمیلتان را بدون دابلیو دابلیو وارد کنید