مشاور
تبلیغات مشاور
  
  



نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2

موضوع: چگونه می توانیم از خواب نیم روزیمان (چرت زدن) بهره ببریم

  1. Top | #1



    نمایش مشخصات کاربری
    تاریخ عضویت
    Jun 2016
    شماره عضويت
    28648
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    ميانگين پست در روز
    0.05
    نوشته ها
    16
    تشکـر
    0
    تشکر شده 42 بار در 12 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    میزان امتیاز
    0

    چگونه می توانیم از خواب نیم روزیمان (چرت زدن) بهره ببریم

    1-12-781x376.jpg
    ناپلئون خواب نیم روزی داشت؛ انیشتین هم خواب نیم روزی داشت؛ چرچیل هم خواب نیم روزی داشت. خواب نیم روزی چه کاری می توانند برای ما انجام دهند؟
    چطور می توان چرت زدن و خواب نیمروز را توضیح داد؟ بهترین توضیحی که می توانیم به شما ارائه کنیم شامل ارتباطی است که بین عمق خواب و ریتم شبانه روزی خوابمان وجود دارد. فشار خواب زمانی شروع می شود که ما بیدار می شویم. با این فرض که ما صبح زود از خواب بیدار می شویم، این فشار خواب در ابتدای بعد از ظهر به بالاترین سطح خود می رسد، و در هر روز هفته که از خواب بیدار می شویم این اتفاق می افتد.
    در همین حال، صبح ها هورمون کورتیزول کاهش یافته و درجه ی حرارت بدن افزایش می یابد، نشانه ی دیگر بیداری، شروع تدریجی و صعودی آن در نیمه ی دوم روز است. (در این زمان ممکن است که یک خواب عمیق کوتاه داشته باشیم.) قدرت به خواب رفتن بیشتر از بیدار ماندن است و نتیجه اینکه خواب نیم روزی می تواند برای ما مفید باشد.
    تغذیه می تواند یکی از عوامل چرت زدن باشد. خوردن غذای زیاد و سنگین برای ناهار باعث پاسخ انسولینی بدن و کاهش قند خون می شود. این اتفاق باعث بیشتر شدن خواب آلودگی می شود. به هر حال، دلایل اولیه که خواب نیم روزی و محتمل است ریتم شبانه روزی می باشد. حتی برخی افرادی که ناهار نمی خورند ممکن است چرت بزنند زیرا فشار خواب جمع شده با سطح پایین سیگنال های بیداری ترکیب می شود.
    جنبه های مثبت چرت زدن

    داشتن خواب نیم روزی ایده ی خوبی است؟ تقریبا همه افراد این تفکر را داشته اند از جمله، ناپلئون بناپارات، توماس ادیسون، آلبرت انیشتن، و وینستون چرچیل. و مطالعات آزمایشگاهی نیز آن را تایید کرده است. بعد از یک چرت زدن، شخص بیدارتر و سازنده تر است، کمتر خسته است، و از نظر خلقی در بالاترین حد است. استدلال منطقی و مهارت تصمیم گیری بهبود یافته، و اگر آنها در حال یادگیری و تمرین یک مهارت جدید باشند، آنها این کار را بعد از یک چرت کوتاه می توانند بهتر ادامه دهند. حتی تحقیقاتی وجود دارد که بیان کننده ی این مسئله است که داشتن خواب نیم روزی منظم حمله ی قلبی، سکته ی مغزی، دیابت، و چاقی را کاهش می دهد. چه دلیلی وجود دارد که خواب نیم روز را دوست نداشته باشیم؟
    تاثیرات منفی چرت زدن

    هنوز برخی از هشدارها در دستور کار وجود دارد. مسئله این است که ما کی چرت می زنیم و چقدر چرت می زنیم. مطالعات در افرادی که به خواب نیم روزی در زمان های مختلف تشویق شده بودند مشخص کرد بیشتر ما قبلا نسبت به خواب نیم روزی بد گمان بودیم. برای بزرگسالان با الگوی طبیعی خواب و بیداری، بهترین زمان برای خواب نیم روزی ابتدای بعد از ظهر است، و برای کسانی که صبح زود از خواب بیدار می شوند ظهر بهترین زمان است. چرت زدن و خوابیدن در آخر روز به هر حال می تواند آثار سویی داشته باشد. چرت زدن فشار خواب را تخلیه می کند، ولی اگر این چرت زدن دیرتر اتفاق بیافتد، زمان کمتری برای فشار خواب داریم تا دوباره در شب به خواب برویم.
    زمانی که باید بخوابید و بدنتان برای خواب آماده می شود که ریتم شبانه روزی ترشح هورمون ملاتونین بالا می اید و دمای بدن پایین می اید. فشار خواب و سیکل شبانه روزی به طور موقت همگامی شان را از دست داده اند، و زمانی که به هماهنگی شان برگردند، شما فورا به خواب می روید.
    چه مدت زمانی برای خواب نیم روزی و چرت زدن مناسب است؟

    محققان در رابطه با تاثیر تغییر خواب نیم روزی مطالعاتی انجام داده اند. در نهایت تعجب، مشخص شد که مهارت هوشیاری و شناختی بعد از ده دقیقه خواب نیم روزی بهبود می یابد. این میزان زمان برای رفع خستگی نیز کافی می باشد. خواب نیم روزی برای 20 تا یک ساعت هیچ تاثیری بر روی بهتر شدن عملکرد بدن ندارد، و خواب نیم روی بیش از حد معمول باعث سستی بدن می شود. کسانی که خواب نیم روزی طلانی تری برای یک ساعت یا بیشتر دارند، دچار خواب آلودگی بیشتری می شوند. و ممکن است در عمق خواب آنها تاثیر داشته باشد. برای خواب عمیق امکان دارد که مزایای دیگری نیز وجود داشته باشد، مانند خلاقیت بیشتر برای حل مشکلات، ولی ممکن است به زمان بیشتری برای دستیابی به هوشیاری یا کارآمد بودن نیاز دارند.
    در آخر، یک سخن حکیمانه: برای جبران خواب هفتگی تان بر روی خواب کوتاه و نیم روزی تکیه نداشته باشید. معنی خواب سالم این است هر روز خوابی کافی داشته باشید، همچنین به ناچار استثنائاتی نیز وجود دارند. همیشه سعی کنید که زمان بیدار شدن و بخواب رفتنتان مداوم و یکی باشد حتی در اخر هفته ها! با نیم ساعت زودتر خوابیدن نسبت به معمول، شما می توانید 3 و نیم ساعت خواب اضافه برای جبران کم خوابی هفتگیتان داشته باشید. این جمع بندی خواب می تواند به صورت 30 دقیقه خواب نیم روزی در هر روز باشد، و یا 1 ساعت و نیم خواب در پنج شنبه و جمعه. خواب نیم روزی شما بستگی به میزان کلی خواب شما دارد، به هر حال، خواب بیش از اندازه باعث به هم ریختگی زمان فیزیکی بدنتان می شود، زمان خواب سالمی داشته باشید، و بیشتر کردن خواب همچنین باعث می شود که در روز شنبه سختتر بتوانید به هوشیاری برسید.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.

  2. 3 کاربران زیر از drbani بابت این پست مفید تشکر کرده اند


  3. Top | #2



    نمایش مشخصات کاربری
    تاریخ عضویت
    May 2014
    شماره عضويت
    3710
    عنوان کاربر
    مدیر کل
    ميانگين پست در روز
    7.54
    نوشته ها
    7,877
    تشکـر
    3,914
    تشکر شده 9,073 بار در 4,452 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    حالت من
    Relax
    میزان امتیاز
    10

    پاسخ : چگونه می توانیم از خواب نیم روزیمان (چرت زدن) بهره ببریم

    خواب آلودگی روزانه نشانه ای از خواب کم و یا بی کیفیت شبانه است. خواب کم و نامناسب، افراد را بسیار خسته می کند و زمینه ساز بروز سکته است.
    تحقیقات دانشمندان فنلاندی نشان داده است که 28 درصد غیبت از محیط کار به دلیل نابسامانی در خواب است.


    به گزارش فارس، افراد بسیاری هستند که از خستگی صبحگاهی رنج می‌برند و این در حالی است که علت آن را نمی‌دانند و در نتیجه نمی‌توانند از آن جلوگیری کنند.


    این وضعیت وقتی قرار است شخصی به سرکار یا محل تحصیل خود برود، بسیار آزار دهنده می‌شود و برای رفع آن باید چاره‌ای اندیشید.


    در صورتی که شما هم با این وضع روبه‌رو شده‌اید در درجه اول باید از اندازه خوابتان مطمئن شوید؛ خواب نقش مهمی در عملکرد مناسب بدن ما دارد؛ به همین دلیل اندازه خواب برای هر سنی بسیار مهم است.


    متخصصان اعلام کرده‌اند یک فرد بالغ به 7 الی 8 ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارد و با مطالعاتی که به تازگی انجام شده است، آمار و ارقام دقیق‌تری نیز به دست آمده است.
    در پژوهشی که توسط محققین فنلاندی انجام شده است، خواب مطلوب برای زنان حداقل 7 ساعت و 36 دقیقه و برای مردان 7 ساعت و 48 دقیقه عنوان شده است که در صورت کاهش ساعت خواب از این مقدار، سلامت شخص به خطر خواهد افتاد.


    دانشمندان فنلاندی طی 7 سال در مورد 1885 مرد و 1875 زن مطالعاتی انجام دادند و با نظارت دقیق بر خواب این افراد، به بررسی مشکلات آنها پرداختند.
    طی این تحقیق نشانه‌های مربوط به بی‌خوابی، زود بیدار شدن، خواب آلودگی در طول روز، استفاده از قرص‌های خواب آور و هرگونه اطلاعات مربوط به خواب جمع‌آوری شد.
    محققان همچنین به بررسی تأثیر حالت‌های گوناگون خوابیدن افراد بر سلامت آنها پرداختند و با اعلام مدت لازم برای خواب آقایان و خانم‌ها، به این نتیجه رسیدند که خواب کافی در شبانه روز می‌تواند امکان بیمار شدن افراد را به شکل محسوسی کاهش دهد.


    این تحقیقات همچنین نشان داد 28 درصد غیبت‌های کاری ارتباط مستقیمی به کیفیت خواب دارد و خوابیدن بیشتر و یا کمتر از ساعات لازم برای بدن، موجب خستگی صبحگاهی می‌شود.
    و با وجود آنکه مردها بیشتر از زنان برای خواب شبانگاهی از قرص‌های خواب آور استفاده می‌کنند، ولی مدت کوتاه‌تری نسبت به زنان می‌خوابند.
    با وجود آنکه این تحقیق اعداد و ارقام دقیقی از میزان کافی خواب برای داشتن نشاط صبح گاهی عرضه می‌کند اما پژوهشگران بر این باورند که این اعداد قطعیت نداشته و هر شخص متناسب با شرایط فیزیکی، میزان فعالیت و نحوه تغذیه خود باید زمان مناسبی را به استراحت و خواب بپردازد.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.
    از پاسخ به سوالات در پیام خصوصی معذورم.
    سوال‌تون رو یک‌بار و با عنوان مناسب در تاپیک مرتبط مطرح کنید و منتظر پاسخ بمانید.

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. از این مادران استقامت را بیاموزیم.
    توسط ستیلا در انجمن دینی، مذهبی و پند آموز
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 04-30-2016, 05:45 PM
  2. نوستالژیک ترین موزیک ها
    توسط saeed021 در انجمن بحث آزاد
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 07-03-2015, 08:46 PM
  3. موزیک پلیری با حس گر و سنسور اجرای حرکت دست
    توسط Dr . Security در انجمن موبایل
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 05-12-2015, 12:43 PM
  4. چطور بیاموزیم که مثبت اندیش باشیم؟
    توسط mosbat در انجمن اس ام اس و نوشته های زیبا
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-19-2014, 08:43 PM
  5. ساده ترین و متداولترین مهارت، پرسیدن را بیاموزیم
    توسط R e z a در انجمن روانشناسی شغلی
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 10-20-2013, 01:45 AM

بازدید کنندگان با جستجو های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

مشاوره, روانشناسی,مشاوره جنسی ,مشاوره کودک, مشاوره خانواده,روانشناس ,روانپزشک, مشاور خانواده

لیست کاربران دعوت شده به این موضوع

جستجوهای مرتبط در گوگل

چگونه,  چگونه باردار شویم,  چگونه بهایی شویم,  چگونه واژن را بخوریم,  چگونه ثروتمند شویم,  چگونه درس بخوانیم,  چگونه دوقلو باردار شویم,  چگونه لب بگیریم,  چگونه بفهمیم دیابت داریم,  چگونه اسلايم درست كنيم,  چگونه میلیاردر شویم,  چگونه میتوانیم شاداب زندگی کنیم,  چگونه می توان پولدار شد,  چگونه میتوان,  چگونه میتوان معلم شد,  چگونه میوه خشک کنیم,  چگونه میشود پولدار شد,  چگونه میوه خشک درست کنیم,  چگونه میگو درست کنیم,  چگونه می بینیم,  خواب مناسب کودک,  خواب مناسب برای کودک,  تخت خواب مناسب کودک,  ساعت مناسب خواب کودکان,  ساعت مناسب خواب کودک,  زمان مناسب خواب کودکان,  زمان مناسب خواب کودک,  خواب نیمروز,  خواب نیمروزی در جدول,  خواب نیمروزی,  خواب نیمروزی درحل جدول,  خواب نیمروز فیلم,  خواب نیمروز ابی,  خواب نیمروز تعبیر دارد,  خواب نیمروزی کودکان,  خواب نیمروزی شیرازی ها,  خواب نیمروزی در بازار وکیل شیراز,  

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter Google Plus facebook


آدرس ایمیلتان را بدون دابلیو دابلیو وارد کنید