مشاور
تبلیغات مشاور
  
  



نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: فواید طناب زدن در بدنسازی و تناسب اندام

  1. Top | #1



    نمایش مشخصات کاربری
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    شماره عضويت
    26542
    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    ميانگين پست در روز
    1.40
    نوشته ها
    858
    تشکـر
    205
    تشکر شده 419 بار در 287 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    حالت من
    Sarbezir
    میزان امتیاز
    2

    فواید طناب زدن در بدنسازی و تناسب اندام






    طناب زدن همزمان ترکیبی از مزایا را برای استخوان ها، تعادل و عضلات دارد
    طناب زدن از آن ورزش های قدیمی است که همه با آن آشناییم: در کودکی یکی از بازی هایمان بود و حالا در بزرگسالی طناب زدن را فقط برای بوکسورها می دانیم و انجامش نمی دهیم طناب زدن ورزشی برای چربی سوزی
    واقعا حیف است، چون طناب زدن همزمان ترکیبی از مزایا را برای استخوان ها، تعادل و عضلات دارد که بیشتر ورزش ها نمی توانند با آن برابری کنند. اگر به تازگی طناب زدن انجام داده باشیدش حتما می دانید چقدر باعث افزایش ضربان قلب می شود. یک چیز خوب درباره این ورزش میزان شدتش است که می تواند به همان اندازه ای که می خواهید افزایش پیدا کند. در حالی که طناب زدن با سرعت کم می تواند تمرین خوبی برای گرم کردن باشد طناب زدن با سرعت بالا یا دوبار رد کردن طناب از زیر پا قبل از فرود آمدن می تواند در عرض یک یا دو دقیقه به نفس نفس زدن بیندازدتان.
    هماهنگ سازی کامل بدن برای طناب زدنی موفق نیز یکی دیگر از نقاط مثبت این ورزش است. بوکسورها به این دلیل زیاد طناب می زنند که زمان بندی دقیق آن بین دست و پا به برقراری ارتباط بالا تنه و پایین تنه با مغز کمک می کند.
    مانند گروهی از نوازندها که بدون هماهنگی ممکن نیست بتوانند با هم چیزی بنوازند، مغز و عضلات اصلی بدن نیز بدون هماهنگی ممکن است نتوانند درست مرتبط شوند، مخصوصا با بالا رفتن سن. طناب زدن کمک می کند عضلات بدن با یکدیگر هماهنگ شوند و در واقع این گروه موسیقی آماده اجرای کنسرت شود. این یعنی خطر زمین خوردن تا حدود زیادی کاهش می یابد.

    برخی از مربیان و متخصصان وقتی با کودکانی کار می کنند که مشکل هماهنگ سازی یا انجام حرکات پیچیده را دارند از طناب زدن برای کمک به آنها استفاده می کنند. در یک تحقیق که روی فوتبالیست های جوان انجام گرفته بود مشخص شد کودکانی که در کنار تمرینات اصلی طناب می زدند در مقایسه با کودکانی که فقط تمرینات مربوط به فوتبال را انجام می دادند تعادل و هماهنگی بهتری دارند. جالب است بدانید طناب زندن همچنین ورزشی عالی برای فعال و متناسب کردن عضلات بالا تنه است. شاید به نظر بیاید تمام حرکات طناب زدن مربوط به دست و مچ دست باشد اما برای کنترل و ثابت نگه داشتن طناب مجموعه عضلاتی از بازوها و شانه ها گرفته تا کمر، باید درگیر شوند. در مقایسه با دویدن و یا دیگر ورزش های هوازی طناب زدن تمرینی است برای کل بدن. مزایای این ورزش تا استخوان ها نیز پیش می رود. طناب زدن با وارد آوردن فشار و بار به استخوان ها به تراکم هرچه بیشتر آنها کمک می کند. در یک تحقیق که در همین زمینه انجام شده بود مشخص شد خانم هایی که 3 بار در هفته به مدت 6 ماه 10 مرتبه تا جایی که می توانند می پرند، می توانند تراکم مواد معدنی را در پاها و نیمه پایینی ستون فقراتشان افزایش دهند.

    یکی دیگر از خوبی های این ورزش آن است که فشار به توپ های پا وارد می شود نه پاشنه ی آن. فشار روی پاشنه پا مخصوصا برای کسانی که می دوند مشکلاتی به وجود می آورد. طناب زدن بیشتر روی نوک انگشتان و توپ های پا انجام می گیرد بنابراین احتمال آسیب دیدگی زانو و ران کاهش می یابد. اما حواستان باشد شاید طناب زدن به نظر ساده بیاید اما می تواند ورزشی سخت باشد. بسته به میزان شدتی که طناب می زنید این ورزش می تواند تبدیل به تمرینی با شدت بسیار بالا شود. اگر 25 کیلو اضافه وزن داشته باشید و قبلا هم ورزش نکرده باشید نباید با این شدت ورزش کنید. اما اگر فرم بدنتان مناسب است و اضافه وزن زیادی ندارید می توانید یک تمرین کوتاه طناب زنی – مثلا 5 دقیقه – به روتین ورزشی خود اضافه کنید. می توانید در هفته گاهی به مدت 30 دقیقه این ورزش را انجام دهید و آن را جایگزین ورزش هوازی کنید، اما بهتر است در طول هفته و در بین دیگر تمرینات باشد.
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.


    انان كه با افكاري پاك و فطرتي زيبا در قلب ديگران جاي دارند را هرگز هراسي از فراموشي نيست چرا كه جاودانند.






    زدن دکمه تشکر نشانه شخصیت شما و باعث دلگرمی ما میشود.






  2. 3 کاربران زیر از javaheri69 بابت این پست مفید تشکر کرده اند


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. تغذیه بدن سازی:ماهیچه سازی
    توسط ali001 در انجمن نکات تغذیه ای
    پاسخ: 8
    آخرين نوشته: 05-29-2017, 12:32 PM
  2. سربازی نرفتن
    توسط رها محمدی در انجمن مشاوره های فردی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 12-20-2015, 04:52 PM
  3. لجبازی همسر
    توسط fariba68 در انجمن اخلاق و رفتار همسر
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 02-15-2015, 07:13 PM
  4. رفیق بازی و دخالت خانواده شوهر
    توسط زری62 در انجمن سایر
    پاسخ: 11
    آخرين نوشته: 01-27-2015, 01:15 PM
  5. ارجحیت عروسک بازی نسبت به ماشین بازی برای پسرها!
    توسط Artin در انجمن روانشناسی کودک و نوجوان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 01-02-2014, 09:06 PM

بازدید کنندگان با جستجو های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

مشاوره, روانشناسی,مشاوره جنسی ,مشاوره کودک, مشاوره خانواده,روانشناس ,روانپزشک, مشاور خانواده

لیست کاربران دعوت شده به این موضوع

جستجوهای مرتبط در گوگل

فواید مصرف شیشه,  فواید شراب,  فواید سرکه سیب,  فواید تریاک,  فواید قهوه,  فواید چای سبز,  فواید حجامت,  فواید حشیش,  فواید عرق کاسنی,  فواید خربزه,  فواید طناب زدن,  فواید طناب زنی,  فواید طناب زدن برای قد,  فواید طناب زدن در قد,  فواید طناب زدن برای شکم,  فواید طناب زدن در ورزش,  فواید طناب زدن برای خانمها,  فواید طناب زدن در فوتبال,  فواید طناب زدن برای کودکان,  فواید طناب زدن چیست,  مقایسه گوشی,  مقایسه خودرو,  مقایسه,  مقایسه ساینا و تیبا,  مقایسه آریو با دنا,  مقایسه برلیانس با دنا,  مقایسه تیبا با پراید,  مقایسه ساینا و رانا,  مقایسه رانا با سمند,  مقایسه پرسپولیس و استقلال,  موسیقی,  موسیقی ایرانی,  موسیقی سنتی,  موسیقی ما,  موسیقی افغانی,  موسیقی بی کلام,  موسیقی بلوچی,  موسیقی کلاسیک,  موسیقی شاد ایرانی,  موسیقی راک,  

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter Google Plus facebook


آدرس ایمیلتان را بدون دابلیو دابلیو وارد کنید