مشاور
تبلیغات مشاور
  
  



صفحه 8 از 8 نخستنخست 12345678
نمایش نتایج: از 71 به 75 از 75

موضوع: استفاده از پتانسیل زنان در جامعه

  1. Top | #71



    نمایش مشخصات کاربری
    دلنوشته کاربر
    آزادی به این معنا نیست که هر کاری که دلت خواست انجام دهی، بلکه بدین معناست که مجبور نباشی آن کاری را انجام دهی که دلت نمی خواهد …!
    تاریخ عضویت
    May 2016
    شماره عضويت
    27925
    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    ميانگين پست در روز
    3.19
    نوشته ها
    1,336
    تشکـر
    2,145
    تشکر شده 2,146 بار در 1,063 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    میزان امتیاز
    4

    پاسخ : استفاده از پتانسیل زنان در جامعه

    ‍ (ربات تلگرام) #شوخی_‌های_جنسیتی_و_قومی


    #گفتار_اول


    #بخند_بی_‌خیال، #سخت_نگیر


    "بخند، بی‌خیال، سخت نگیر بابا" جواب آن دسته از کسانی است که از آنها درخواست می شود که؛ دوست عزیز لطفا از این دست جوک ها برای من نفرست.


    تلگرام، وایبر، تانگو، لاین ، واتس آپ و شبکه های ارتباطی نوین دیگر، خوش اقبال ترین راه های ارتباطی مردم در داخل ایران محسوب می شوند.


    هر چند وقت یکبار موج سواری پیامک ها بر روی سوژه های خاص بیشتر می شود.


    بیشتر جوک های که در فضای آنلاین رد و بدل می شود محتوای مذهبی، سیاسی ، قومی و جنسیتی دارد.


    تا همین چند وقت پیش جوک هایی که هر دو جنس مرد و زن را با مبتذل ترین کلمه ها می نواخت با این کلمه "مورد داشتیم که.... " شروع می شد و حالا " الکی مثلا....." جای آن را گرفته است.


    "وقاحت دهه هفتادی ها" ، " یک روز یک ترکِ ، یک لُرِ .... " از دیگر جوک های فضای ارتباطی آنلاین هستند.


    به نظر می رسد گروهای تلگرامی بیشترین فضا را برای رد و بدل کردن ازین دست جوک ها به خودشان اختصاص داده اند.


    البته فرستادن چند باره پیامک ها فقط مربوط به جوک ها نیست.


    اطلاعات نادرست پزشکی ،سلامتی و روانشناسی هم شامل این محتوا می شود.


    جست و جو کردن درباره اینکه چه کسی و چه کسانی این قبیل جوک ها را می سازند، راه به جایی نمی برد.


    باید تک تک ما کاربران خود را در برابر اشاعه ابتذال، تبعیض جنسیتی و قومی، خشونت و نژادپرستی مسئول بدانیم.


    راهی که برای کاهش دادن انتشار این جوک ها وجود دارد این است که کاربران هر آنچه محتوای این چنینی دارد را دوباره برای دیگری ارسال نکنند و به این نکته توجه داشته باشند که ارسال دوباره چنین جوک هایی به این معنی است که من نه تنها به محتوای آنها باور و عقیده دارم بلکه برای چرخاندن چرخ تبعیض و ابتذال تلاش می کنم. حتی این تلاش به بهای یک دقیقه خندیدن من و یا خنداندن دیگران باشد.


    واقعیت این است که بسیاری از کاربران چندان توجهی به محتوای این جوک ها ندارند و با "سخت نگیر بابا"، از هر نوع مسئولیت فرهنگی و اجتماعی شانه خالی می کنند.


    پایان گفتار اول
    ادامه دارد...


    به قلم #لیلا_سعادتی #پروانه_حسینی #محسن_فرشیدی #آیدا_قجر در گروه نویسندگان اجتماعی نشریه زنان آزاد اندیش
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.

  2. کاربران زیر از saba95 بابت این پست مفید تشکر کرده اند


  3. Top | #72



    نمایش مشخصات کاربری
    دلنوشته کاربر
    آزادی به این معنا نیست که هر کاری که دلت خواست انجام دهی، بلکه بدین معناست که مجبور نباشی آن کاری را انجام دهی که دلت نمی خواهد …!
    تاریخ عضویت
    May 2016
    شماره عضويت
    27925
    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    ميانگين پست در روز
    3.19
    نوشته ها
    1,336
    تشکـر
    2,145
    تشکر شده 2,146 بار در 1,063 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    میزان امتیاز
    4

    پاسخ : استفاده از پتانسیل زنان در جامعه

    #شوخی_‌های_جنسیتی_و_قومی


    #گفتار_دوم


    #جوک_های_جنسیتی_و_تغذیه_از_ک یشه_ها


    جوک ­های جنسیتی و قومیتی معمولا از کلیشه ­ها و استریو­تایپ­ هایی تغذیه می ­شوند که خود بر اساس ارتباط دادن ویژگی­ هایی خاص (مثل کم­ هوشی) به گروه زنان یا قوم ساخته شده.


    جوک­ ها یا از نوع مغرضانه هستند یا خیرخواهانه بوجود می آیند.


    هدف جوک مغرضانه تقویت کلیشه ­هاست، بر وجود ویژگی ­های مذکور تاکید دارد، قصد ایجاد تغییر ندارد، و صراحتا سرکوبگرانه ست.


    جوک نوع خیرخوهانه نیت بدی ندارد. حتی می خواهد با برجسته کردن آن ویژگی ­ها سوژه و جامعه را تشویق به تغییر کند. اما "نیت" معیار درستی برای تشخیص مضر بودن یا نبودن جوک نیست.


    مهم اثری­ست که جوک در وضعیت زندگی گروه سوژه می­گذارد.


    این نوع جوک اگر دو هدف را (که طنز سازنده باید داشته باشد) دنبال نکند خود به جوک سرکوبگر تبدیل می شود: یکی ایجاد شک در درستی استریوتایپ ­ها و دوم اشاره به دلایل تاریخی آنها که معمولا ریشه در تبعیض ­ها و غرض­ های اجتماعی، سیاسی دارد.


    تاثیر جوک­ ها همچنین بستگی زیادی به روابط قدرت دارد.


    همین نکته وجه تمایز بین جوک­ های جنسیتی یا قومیتی با جوک هایی­ست که علیه قدرت سیاسی ساخته می ­شود.


    اگر گروه سوژه نسبت به گروه جوک­ ساز از قدرت کمتری بهره ­مند و تحت تبعیض باشد، شدت تخریب جوک­ ها بیشتر می ­شود.


    طنز در صورتی می ­تواند سازنده باشد که به جای تقویت استریوتایپ ­ها خودِ باور داشتن به کلیشه ­ها و عوامل تبعیض را دستمایه شوخی قرار دهد.


    پدیده اصرار بیمارگونه به تولید و پخش انبوه جوک ­های سرکوبگر در شبکه­ های اجتماعی گویا دارد نوع دیگری از جوک را می سازد که شاید بتوان آن را جوک خیره سرانه نامید.



    پایان گفتار دوم
    ادامه دارد...


    به قلم #لیلا_سعادتی #پروانه_حسینی #محسن_فرشیدی #آیدا_قجر
    در گروه نویسندگان اجتماعی نشریه زنان آزاد اندیش
    ┏━━━✨ ✨━━━┓
    ⠀ @zananeazadandish
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.

  4. کاربران زیر از saba95 بابت این پست مفید تشکر کرده اند


  5. Top | #73



    نمایش مشخصات کاربری
    دلنوشته کاربر
    آزادی به این معنا نیست که هر کاری که دلت خواست انجام دهی، بلکه بدین معناست که مجبور نباشی آن کاری را انجام دهی که دلت نمی خواهد …!
    تاریخ عضویت
    May 2016
    شماره عضويت
    27925
    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    ميانگين پست در روز
    3.19
    نوشته ها
    1,336
    تشکـر
    2,145
    تشکر شده 2,146 بار در 1,063 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    میزان امتیاز
    4

    پاسخ : استفاده از پتانسیل زنان در جامعه

    #شوخی_‌های_جنسیتی_و_قومی


    #گفتار_سوم


    #تولید_کلیشه_های_ضد_زن_و_مرد الارانه


    #تضعیف_اعتماد_عمومی_به_زنان


    رواج جوک‌های ************یستی در برنامه‌هایی مثل تلگرام، وایبر، واتس‌آپ و یا در قالب اس‌ام‌اس در هفته‌های گذشته توسط بسیاری از فعالین حقوق برابر هشدار و مورد توجه قرار گرفته بود.


    مدیر گروه آموزش و زبان ادب فارسی حالا این موضوع را به شکلی رسمی تایید کرده است.


    جایی که او می‌گوید یک سوم میلیون‌ها پیامکی که روزانه در ایران ارسال می‌شوند، اکثرا توسط پسران و حاوی مطالب جنسیت‌زده و در کل توهین و تمسخر هستند.


    پیام‌های کوتاه رد و بدل شده‌ی در این دسته، قالبا کلیشه‌هایی که حاصل فرهنگ مردسالار هستند را بازتولید می‌کنند.


    در گذشته اگر عموم جوک‌های توهین آمیز با یک ترک، لر، عرب و … آغاز می‌شد، که آن‌هم البته نکوهیده است، امروزه بیشتر با یک دختر، و یک زن شروع می‌شوند.


    مردانه یا زنانه بودن رفتار‌ها، زیرمجموعه‌ای از کلیشه‌های جنسیتی هستند و بیش از آن‌که محصول امور زیستی باشند، مقوله‌ای اجتماعی و فرهنگی هستند.


    در این جوک‌ها، مردان در بیشتر موارد منطقی، باهوش و مستقل ترسیم می‌شوند و در مقابل زنان طیف احساساتی، غیر منطقی، منفعل و نیازمند کمک توصیف می‌شوند.


    رانندگی، نوع پوشش، حضور در دانشگاه و یا شاغل بودن زنان در آن‌ها به تمسخر کشیده می‌شود.


    اضافه بر آن اگر اشتباهی از سوی یکی از زنان به عنوان مثال در رانندگی صورت بپذیرد، عموما به کل زنان تعمیم داده می‌شود، در صورتی که برای مردان این‌چنین قضاوتی صورت نمی‌گیرد و هر اشتباه فردی تنها به همان فرد ختم می‌شود و نه کل مردان.


    تولید و انتشار این جو‌ک‌ها که در برخی مواقع از سوی خود زنان نیز ارسال می‌شوند، واکنش فرهنگ مردسالار به حضور موفق و فراگیر زنان در جامعه است و ساختار موجود از سرِ ناتوانی دست به تخریب و تحقیر زنان به شکل‌های مختلف می‌زند، زنانی که باید یادمان باشد رشد و پیشرفت جامعه تنها با حضور آنها میسر است.


    این بازتولید کلیشه‌ها می‌تواند در کتاب‌های درسی کودکان نمود پیدا کند، یا در برنامه‌های ضدزنِ رسانه‌های مختلف و یا در قالب جوک‌های ************یستی علیه زنان.


    هدف تمامی این کارها فارغ از اینکه از سوی چه فرد، گروه یا ارگانی صورت بگیرد، دارای یک نقطه‌ مشترک می‌باشد و آن تضعیف اعتماد عمومی نسبت به دانش و توانایی زنان و مشروعیت بخشیدن به انواع خشونت، تبعیض‌‌‌ها و در نهایت محرومیت زنان از عرصه‌های مختلف اجتماعی است.


    پایان گفتار سوم
    ادامه دارد...


    به قلم #لیلا_سعادتی #پروانه_حسینی #محسن_فرشیدی #آیدا_قجر
    در گروه نویسندگان اجتماعی نشریه زنان آزاد اندیش
    ┏━━━✨ ✨━━━┓
    ⠀ @zananeazadandish
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.

  6. کاربران زیر از saba95 بابت این پست مفید تشکر کرده اند


  7. Top | #74



    نمایش مشخصات کاربری
    دلنوشته کاربر
    آزادی به این معنا نیست که هر کاری که دلت خواست انجام دهی، بلکه بدین معناست که مجبور نباشی آن کاری را انجام دهی که دلت نمی خواهد …!
    تاریخ عضویت
    May 2016
    شماره عضويت
    27925
    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    ميانگين پست در روز
    3.19
    نوشته ها
    1,336
    تشکـر
    2,145
    تشکر شده 2,146 بار در 1,063 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    میزان امتیاز
    4

    پاسخ : استفاده از پتانسیل زنان در جامعه

    ‍ (ربات تلگرام) #شوخی_‌های_جنسیتی_و_قومی


    #گفتار_چهارم


    #بازتاب_جک_های_جنسیتی


    ابزار ارتباطی ارزان‌قیمت در جامعه‌ای که به تازگی وارد دنیای نسبتا آزادتر ارتباطات شده٬ به وسیله‌ای برای به اشتراک‌گذاری موارد جالب توجه همان جامعه تبدیل می‌شود.


    این دنیای آزادتر که با گسترش تلگرام نیز همراه شده٬ می‌تواند بازتابی از جامعه‌ ایران و ادبیات غالب آن باشد.


    روحیه‌ طنز که یکی از خصایل ما ایرانیان شناخته می‌شود ولی عدم آموزش و گسترش مفاهیم برابری انسان‌ها و درآمیختگی طنز و تمسخر باعث می‌شود که این فرهنگ و ادبیات توسط ابزارهای ارتباطی گسترش یابد.


    کنار کشیدن از این محتوا نیز در میان اکثریت جامعه "سانتی‌مانتالیستی"٬ "رادیکالیستی" یا "ایده‌آلیستی" تعبیر می‌شود؛ از روزنامه‌نگار تا اهل بازار.


    این محتوا اما مفاهیم ************یستی٬ ضدیت با اقوام و ملت‌ها یا تبعیض‌های جنسی٬‌ جنسیتی یا تمسخر ناتوانایی‌های جسمی را بازتولید می‌کند که همواره بخشی از زمان ارتباط افراد با یکدیگر را تشکیل می‌دهد.


    پیش‌تر در جمع‌های خانوادگی شخصی طناز بود که با بازگویی این محتوا٬ جمع را به اصطلاح گرم می‌کرد.


    آمارها حکایت از ارسال حجم گسترده پیامک ها با محتوای "طنزهای سیاسی، قومی و جنسی" دارد.


    باید نگران چه بود حجم گسترده این پیامک ها و یا محتوای آنها؟


    شاید بتوان ادعا کرد که محتوای برخی از این طنزهای مربوط به گروهای قومی موجب نفرت پراکنی است که خود می تواند زمینه اختلافات در میان اقوام مختلف ایرانی را پر رنگ کرده و در نتیجه مانع ایجاد و گسترش فرهنگ تسامح و مدارا شود.


    و یا طنزهایی که جنبه جنسیتی داشته و موجب تخریب شخصیت زن مرد و تتزل آنها به موجوداتی صرفا جنسی است.


    بنابراین باید در خصوص محتوای این طنزها به طور جدی نگران بود و از طریق وسائل ارتباط جمعی آزاد، در فرهنگ سازی و اشاعه اصول برابری، نوع دوستی، احترام، مدارا و تسامح کوشید.


    پایان


    به قلم #لیلا_سعادتی #پروانه_حسینی #محسن_فرشیدی #آیدا_قجر
    در گروه نویسندگان اجتماعی نشریه زنان آزاد اندیش
    ┏━━━✨ ✨━━━┓
    ⠀ @zananeazadandish
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.

  8. کاربران زیر از saba95 بابت این پست مفید تشکر کرده اند


  9. Top | #75



    نمایش مشخصات کاربری
    دلنوشته کاربر
    آزادی به این معنا نیست که هر کاری که دلت خواست انجام دهی، بلکه بدین معناست که مجبور نباشی آن کاری را انجام دهی که دلت نمی خواهد …!
    تاریخ عضویت
    May 2016
    شماره عضويت
    27925
    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    ميانگين پست در روز
    3.19
    نوشته ها
    1,336
    تشکـر
    2,145
    تشکر شده 2,146 بار در 1,063 پست
    سیستم عامل و مرورگر
    میزان امتیاز
    4

    پاسخ : استفاده از پتانسیل زنان در جامعه

    #تفکیک_جنسیتی

    زمانی که انسان ها بر اساس جنسیت از هم جدا و به اصطلاح تفکیک می‌شوند این تفکر در بین افراد جامعه خصوص مردان شکل می گیرد که زن صرفاً یک شیء است.


    تقلیل دادن کرامت انسانی در حد یک شیء عواقب مخرب و زیان‌باری دارد که در اینجا تنها به موارد مخرب روانشناختی آن اشاره می کنم.


    #اثرات_روانشناختی_منفی


    ❌ #شی_انگاری که در ایران بواسطه تفکیک جنسیتی بدان دامن زده می شود


    ❌ #شرم_از_بدن


    ❌ #اضطراب_آشکار (به عنوان مثال، ترس از ارزیابی منفی از ظاهر فرد در سطح جامعه) که منجر به بروز اختلالات اضطرابی همانند: اختلال خوردن و هراس اجتماعی می‌شود.


    نمود اینگونه عملکردها باعث ترس زنان از ظاهر شدن در سطح اجتماع می شود که در نگاهی دیگر باعث بروز کژکاری‌های رفتاری می‌شود.


    از جمله این کژکاری های رفتاری توجه بیش از حد به ظاهر در بین زنان مخصوصاً دختران جوان است که شرایط نامطلوبی در چشم‌انداز شهری بوجود آورده است.


    شکل ظاهری اینگونه شیءانگاری ها آرایش مفرط زنان در سطح شهر برای خنثی و کم کردن اینگونه اضطراب‌های تلقین‌شده بواسطه طرح های غیرکارشناسی توسط سیاست های تفکیک جنسیتی است.


    ایکاش تصمیم‌گیران حوزه اجتماعی ایران بجای مطرح کردن اینگونه طرح‌ها و در نهایت عملی کردن آنها که اثرات مخرب در ابعاد مختلف روانی اجتماعی برای هر دو جنس (زن و مرد) دارد؛ آموزش های گسترده در جهت خنثی کردن نگاه جنسیتی (شیء انگاری) در سطوح مختلف ارائه می‌دادند. .


    به قلم #محمد_کیان_بخت در گروه نویسندگان اجتماعی نشریه زنان آزاداندیش
    ┏━━━✨ ✨━━━┓
    ⠀ @zananeazadandish
    ┗━━━✨ ✨
    برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی می توانید با متخصصان ما تماس بگیرید.

  10. کاربران زیر از saba95 بابت این پست مفید تشکر کرده اند


صفحه 8 از 8 نخستنخست 12345678

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ۲ روز حقوق یک کارگر برای بازسازی پتروشیمی بوعلی
    توسط orbital در انجمن عکس های دیدنی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 07-23-2016, 01:27 PM
  2. خسته ام : شعر از سیمین بهبهانی
    توسط yasamanH در انجمن اس ام اس و نوشته های زیبا
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 10-03-2015, 11:08 PM
  3. شهرام محمدی، دهقان فداکار، پترس بختیاری
    توسط رزمریم در انجمن بحث آزاد
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 07-13-2015, 10:01 PM
  4. عاشق همکلاسیم هستم
    توسط امیرحسین سوریانی در انجمن عشق و دوست داشتن
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 06-09-2015, 12:48 AM
  5. خوراکی هایی که معادن پتاسیم هستند، کدامند؟
    توسط R e z a در انجمن نکات تغذیه ای
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 10-13-2013, 01:56 AM

بازدید کنندگان با جستجو های زیر این صفحه را پیدا کرده اند

نحوه استفاده از پتانسیل زنان

مطالب نشریه ی زنان آراد اندیش

لیست کاربران دعوت شده به این موضوع

جستجوهای مرتبط در گوگل

استفادة,  استفاده من قطاف,  استفاده من نقاطي موبايلي,  استفاده من البرطمانات الزجاجية,  استفاده من نقاط زين,  استفاده من نقاط قطاف سوا,  استفاده از کاندوم,  استفاده از واریاسیون به تنهایی,  استفاده از وسایل دور ریختنی,  استفاده از بیبی چک,  استفاده از کاندوم,  استفاده از واریاسیون به تنهایی,  استفاده از وسایل دور ریختنی,  استفاده از بیبی چک,  استفاده از فیس بوک,  استفاده از وایبر,  استفاده از وایبر در کامپیوتر,  استفاده از اینستاگرام,  استفاده از اسکایپ,  استفاده از اینترنت همراه اول,  لطیفه,  لطیفے,  لطیفہ,  لطیفه خنده دار,  لطیف,  لطیف ننگرهاری,  لطیفه تونسی,  لطیف پدرام,  لطیفوں کی دنیا,  لطیفه عزیزی,  من سكت سلم,  من و تو,  من ما كنتي تكوني,  منتدى فتكات,  منال العالم,  منتدى الهلال,  من النظرة الثانية,  منة شلبي,  منتدى النصر,  منتدى الاتحاد,  

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
twitter Google Plus facebook


آدرس ایمیلتان را بدون دابلیو دابلیو وارد کنید