نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: شرطی سازی در تبلیغات

2396
  1. بالا | پست 1

    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Apr 2015
    شماره عضویت
    15277
    نوشته ها
    1,816
    تشکـر
    345
    تشکر شده 2,644 بار در 1,053 پست
    میزان امتیاز
    11

    شرطی سازی در تبلیغات









    شرطی سازی در تبلیغات

    شرطی سازی به صورت کلی عبارت است از"ارتباط دادنِ یک محرک ِ کاملن خنثا بارویدادی که از لحاظ ِ زیستی اهمیت دارد" که برای اولین بار توسط ایوان پاولف، فیزیولوژیست روسی مورد مطالعه قرار گرفت.
    خوب! این تعریف به نظر کمی پیچیده می آید اما به صورت ساده تر، با این مثال می توان آن را توضیح داد که آژیر ِ خطر بمباران ِ هوایی در ابتدا صرفن یک نت موسیقایی و بدون بار معنایی بوده.
    اما کم کم با شنیده شدن آن پیش از صدای بمباران و تخریب، دیگر تنها یک صدای بی معنی نیست. بلکه هنوز هم برای تمام کسانی که ارتباط این دو را به یاد دارند شنیده شدن آن موجب بالا رفتن ضربان، تنش و اضطراب خواهد شد.
    در حالی که شنیدن آن توسط کودک هفت ساله ای که خاطره ای از ارتباط این صدا با امید برای زنده ماندن ندارد هم چنان شنیدن یک نت موسیقایی بی معناست.
    شرطی سازی به مااین امکانرا می دهد تا به سرعت و غیر مستقیم بتوانیم عاملی را که پشت این محرک وجود دارد پیش بینی کنیم. امروزه از این شیوه در برندینگ و تبلیغات استفاده ی گسترده ای به عمل می آید.








    یکی از نمونه های آن در ایران تیزر های تلویزیونی همراه اول هست. همراه اول با تعریف دو رنگ سازمانی خود در ذهن عموم، توسط تبلیغات در رسانه های مختلف، مخاطب را به گونه ای شرطی سازی کرد تا در تیزرهای تلویزیونی خود این امکان را به شما بدهد که با آغاز تیزر، بدون دیده شدن لوگو یا حتا لو رفتن داستان، تنها با دیده شدن دو کد رنگ آبی و نارنجی در کنار رنگ ها و اشیای دیگر، به کشف محرک پشت آن برسید و با احساس غرور و موفقیت از این کشف به تماشای پایان تیزر بنشینید!
    امضای ایشان
    خداحافظ
    این ایدی دیگه دست من نیست..خصوصی نفرستید..
    اینم از سعید021 ک ب پایان رسید.....

  2. 3 کاربران زیر از saeed021 بابت این پست مفید تشکر کرده اند


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ارجحیت عروسک بازی نسبت به ماشین بازی برای پسرها!
    توسط Artin در انجمن روانشناسی کودک و نوجوان
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 04-29-2022, 02:21 PM
  2. تبلیغات
    توسط mahastey در انجمن گپ خودمانی
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 12-17-2018, 05:09 PM
  3. جلوگیری از بازشدن تبلیغاتهای پاپ آپ pop-up
    توسط Dr . Security در انجمن اینترنت و کامپیوتر
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 05-29-2015, 12:18 PM
  4. ازدواج از سر لجبازی
    توسط fahimeh.h.s.i74 در انجمن سایر موارد ازدواجی
    پاسخ: 9
    آخرين نوشته: 06-16-2014, 06:08 PM
  5. مراقب بازی کودکانتان با لوازم آرایش باشید
    توسط Artin در انجمن بازی فرزند
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 02-12-2014, 12:57 AM

لیست کاربران دعوت شده به این موضوع

کلمات کلیدی این موضوع

© تمامی حقوق برای مشاورکو محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد