با اسلام
آیا داشتن چهار زن مورد نکوهش مرد قرار گرفته است>
چرا مرد میتواند چهار زن بگیرد ولی زن فقط می تواند با یک مرد ازدواج کند؟آیا این از انصاف به دور نیست؟
با اسلام
آیا داشتن چهار زن مورد نکوهش مرد قرار گرفته است>
چرا مرد میتواند چهار زن بگیرد ولی زن فقط می تواند با یک مرد ازدواج کند؟آیا این از انصاف به دور نیست؟
سلام
یکی رفته بود پیش پیامبر یا امام علی (ع) را دقیق نمیدونم
ازشون پرسید چرا زن نمیتونه مثه مرد چهار تا شوهر داشته باشه
اون بزرگوار فرمودن :زن مثه ی کاسه هست اگه شما چهار تا لیوان آب مختلط بریزید تو کاسه ، بعدش میتونید آب هر لیوان را جدا کنید و حقی را ناحق نکنید
و در مورد ازدواج مجدد مردها هم اسلام قوانینی گذاشته مثه گرفتن رضایت همسر اول و رعایت عدالت و مساوات بین آنها...
سلام
اولاکه4تاجناب شوورداشتن خیلیم چیزفاجعه ایه چون یکیشم کلی داستان داره پس بی انصافی که نیست هیچ دست خدارم بایدبوسیداصن .تازه مردام اگه خیلی زن دوس دارن برن 4یاهرچند تاکه خواستن بگیرن تاعقده ای نشن یه موقع خدای نکرده
دوماهمه ی ادماقبل این که حق وحقوقی بهشون برسه وامتیاز داشته باشن که یه کاراییوبکنن یه چیزمهم تردارن اونم شعوره واسه اینکه باهاش اون حق وحقوقوبسنجن ببینن لازمش دارن یانه
مردا همون یکیو بتونن توی این دوره زمونه نگه دارن هنر کردن
تفاوت های ذاتی زن و مرد رمز اساسی این تفاوت است و اندک توجهی نشان می دهد که تفاوت در این حکم، سبب اصلاح جوامع بشری می شود.اگر چند همسری برای زنان جایز بود، بیشترین آسیب از این مساله به زنان وارد می شد، چرا که احساس غیرت مرد، نسبت به همسرش، سبب نوعی سرپرستی و حمایت از زن می شود و در جایی که چند همسری برای زنان جایز باشد، غیرتی در مرد باقی نخواهد ماند و در نتیجه سرپرستی و حمایت مرد، از زن منتفی خواهد شد. این مساله در مورد زنان فاحشه به خوبی قابل رویت است. زنانی که با مردان متعدد رابطه دارند، از حمایت هیچ کدام از آنها بهره مند نمی شوند و تنها به مثابه ابزاری در دست آنها قرار می گیرند که بعد از استفاده، به دور انداخته می شوند.البته مساله فرزندان و روشن بودن نسب های آنان نیز مساله ای بسیار اساسی و مهم است که در چند زنی از بین نمی رود اما در چند شوهری قطعا از بین خواهد رفت. و کسانی که تصور می کنند با پیشرفت علوم بشری و اموری نظیر آزمایش dna و نظیر آن می توانند نسب ها را روشن کنند، بد نیست اندکی چشم بر روی واقعیت ها بگشایند و ببینند که اگر علم می توانست این معضل را حل کند، جوامع پیشرفته این چنین با معضل فرزندان نامشروع مواجه نبودند! (قطعا با آزمایشات می توان پدر واقعی را مشخص کرد، اما در جامعه ای که بنیان های خانوادگی صحیحی ندارد، کسی برای این امور انگیزه ندارد! و تنها موارد استثنائی و نادری می توان برای آن فرض کرد.)همچنین مجوز چند همسری برای مردان، فواید زیادی نصیب زنان می کند و برای جامعه مفید خواهد بود. یعنی اگر چه این مساله از منظر زن اول، جالب نیست، اما برای زن دوم قطعا مفید است و روشن است که در جامعه، مصلحت عمومی بر مصلحت افراد مقدم است.به عنوان مثال ممکن است تناسب جمعیتی به شکلی از بین برود و در تاریخ بسیار مشاهده شده است که جمعیت زنان از جمعیت مردان بیشتر شده است و علت آن به مسائلی نظیر کشته شدن مردان در جنگ ها، یا تفاوت فیزیکی زنان با مردان و مقاومت بیشتر زنان در مقابل بیماری ها باز می گردد. که در این صورت چند زنی می تواند مشکل را حل کند.یا بعضی از زنان به دلیل بهره کمتر از زیبایی موفق نمی شوند همسر اول مردی باشند. اما با جواز چند همسری، اینان نیز می توانند ازدواج کنند. همچنین در مساله زنان بیوه که شانس همسر اول بودن را نخواهند داشت.و یکی از دلایل اساسی که عامل ترغیب کننده به چند زنی بوده، تفاوت نقش زن و مرد در تولید مثل است. مرد می تواند با داشتن چند همسر، دارای فرزندان بیشتری شود در حالی که این مساله برای زن بی معنا است.همچنین دقت به تفاوت های روحی و عاطفی زن و مرد نیز در این مساله می تواند راه گشا باشد. عفت و حیای بالای زنان، به هیچ عنوان با چند شوهری سازگار نیست و جز انسان های مریض و خارج شده ازاعتدال به این مساله فکر نمی کنند و تاریخ بشر نشان می دهد که هرگز چنین مساله ای پا نگرفته اگر چه چند زنی مساله ای رایج بوده و در تاریخ به کرات مشاهده می شود.به هر حال با در نظر گرفتن تفاوت های زن و مرد و واقعیت ها، و اینکه دنیا عالم تزاحمات است، روشن می شود که چند همسری برای مردان سبب اصلاح اموری می شود اگر چه می تواند تبعات منفی ای داشته باشد که در اسلام با بیان کردن شروطی، آن تبعات منفی کنترل می شود. اما چند همسری برای زنان، فجایع جبران ناپذیری به دنبال می آورد. که باید به شدت ممنوع شود
رحم زن محل رشد فرزند هست و با ارتباط داشتن زن با افراد متعدد حتما روی بچه تاثیر منفی میگذارد و باز هم حق این مردان ناحق میشود چون بچه از نظر روحی مورد آسیب قرار میگیرد.
من نمی خوام بگم که همه دلایلی که شما گفتید قبول ندارم،
ولی باید این رو قبول کنیم که اسلام برای مرد مزایای بیشتری قایل شده، چون هیچ مردی مجبور نیست که تقسیم شدن عاطفه زنش رو با دیگران ببینه ولی زنان باید این رو حالا به قول شما به خاطر مصلحت عمومی تحمل کنند و اگر اعتراضی کنند اعتراضشون از نظر اسلام از سر حسادت هست و کفر محسوب میشه،
منم با این قضیه سخت مخالفم اما دستور اسلام از اون بابت هست ک زن عاطفی تر هست و بیشتر کارهاش از روی عواطف است و وقتی به یک نفر فکر میکند و بااو ارتباط دارد به او علاقه خاصی دارد ک نمیتواند بدون او زندگی کند و دور از اون فرد ک باشه بسیار افسرده میشود اما مردان نه ، حتی وقتی عاشق هم بشوند باز هم با عقل تصمیم میگیرن و میتوانن محبت خود را بین چند نفر تقسیم کنن (این قانون شامل حال همه نمیشه مردانی ک ازنظر مالی و عاطفی عدالت را بین همه شون برقرار کنه) ک خداراشکر تو این دوره زمونه مردا از پس یکیش برنمیان چه برسه چهارتا..خخخخ
خانم اولا خیلی از نظر روحی حساس هستش و شدیدا ضربه میخوره و زن مس مرد علاقه به رابطه جنسی نداره نمیتونه با 4تا مرد رابطه برقرار کنه
مهم تر از همه بچه ای که به وجود میاد..دوست عزیز قطعا علم شما بیشتر امام علی نیست گفته های امام ها برا همه زمان هاست
پس نگو این مال اون زمانا بوده ..
سوم اینکه زن نمیتونه برا 4 تا مرد زن خونه دار باشه همه کارای شموهرشو انجام بده
اون مردی هم که 4تا زن میتونه بگیر یا همون 2تا اول از همه باید از زن اولش اجازه بگیره تا دومی رو بیاره
دوم اینکه باید درحق دو زن برابر رفتار کنه هم از نظر جنسی هم عاطفی هم مالی
زندگی سه دیدگاه داره
دیدگاه شما
دیدگاه من
حقیقت
البته از امام صادق درباره عدالتی که در قرآن اومده سوال شد، و ایشون جواب دادند که عدالتی اولی که در قرآن مطرح شده، عدالت از نظر اقتصادی است و عدالتی دوم که گفته شده نمی تونید، عدالت عاطفی است،
هیچ مردی هم نمی تونه از لحاظ عاطفی عدالت رو برقرار کنه و مطمئنا علاقه یکسانی به زنانش نخواهد داشت.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)