نمایش نتایج: از 1 به 5 از 5

موضوع: 10 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

5644
  1. بالا | پست 1

    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Feb 2018
    شماره عضویت
    37834
    نوشته ها
    1
    تشکـر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    0

    10 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

    اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی


    "بازاریابی شبکه های اجتماعی جواب نمیده " ، این جمله به کرار می شنوم. ولی بازاریابی شبکه های اجتماعی برای شما جواب نمیده چون اون رو به درستی انجام نمی دید. بسیاری از کمپانی ها از تمام توان خود به شبکه های اجتماعی نمی پردازند و صرفا سرسری به آن می پردازند. در حقیقت شرکت ها معمولا از سایر رقبا تقلید می کنند و پس از مدتی به موفقیت نرسیده و دلسرد می شوند.

    در این مقاله در طراحي سايت پرنا به اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی می پردازیم. با رعایت این مسائل می توانید به پناسیل واقعی خود برسید !


    1- عدم توجه به بازاریابی شبکه های اجتماعی به دلیل باور موفق نبودن


    اگر فکر می کنید که شبکه های اجتماعی برای کسب و کار و طراحي سايت شما مفید نخواهد بود در اشتباه هستید. یک باور اشتباه وجود دارد که شبکه های اجتماعی صرفا برای نوجوان ها و خوره های کامپیوتر است. این موضوع دیگر درست نیست. برای مثال یک تحقیق نشان داده است که بیشتر استفاده کنندگان توییتر در رنج سنی 55-64 و در فیسبوک 45-54 سال هستند. شما می توانید تحقیقات مشابهی نیز پیدا کنید که درستی ادعای بالا را ثابت خواهد کرد. شبکه های اجتماعی در تمامی سنین اجتماع رسوخ کرده است. شما می توانید با یک استراتژی درست و اجتناب از اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی دسته بالا را نسبت به رقیبان بگیرید.


    2- نداشتن برنامه در بازاریابی شبکه های اجتماعی


    مارکتینگ روی شبکه های اجتماعی بدون برنامه صرفا می تواند وقت شما را در طراحي سايت حرفه ای تلف کند. بسیاری از شرکت ها این اشتباه را انجام می دهند. کمپانی ها بکاملا "عشقی " پستی را در شبکه ها ارسال می کنند و آن را اینجا و آنجا share می کنند. نه هدف و برنامه ای !


    شما باید برای شبکه های اجتماعی هم دقیقا یک برنامه جامع و کامل مانند کسب و کارتان داشته باشید. هدف های معین ، بودجه تخصیص داده شده و برنامه ای جامع و دقیق که شما را در رسیدن به ارزش هایتان یاری می دهد.

    3- اندازه گیری KPIs (متغیر های قابل محاسبه که میزان رشد در راه رسیده به هدف را نشان می دهد مانند میزان فالوئرها ) های اشتباه


    بسیاری از بازاریاب ها هنگام محاسبه متغیر های KPIs بر روی آمار پوچ و بی اهمیت مانور می دهند. یکی از مهمترین آمار بی اهمیت تعداد فالوئر هاست ! معمولا با رشد تعداد دنبال کنندگان بازاریاب ها و مدیران طراحي سايت خوشحال می شوند.


    تنها نکته حائز اهمیت در آنالیز socail media تاثیر آن بر رشد کسب و کار شماست و غیر از آن ساید اعداد اهمیتی ندارند !


    4- تلاش یکسان در تمامی شبکه ها


    صحبت با کاربران در شبکه های اجتماعی ، خارج از چارچوب معین آنها موثر نخواهد بود. در آلمان نمی توانید اسپانیایی صحبت کنید. با این وجود اکثر کسب وکار ها و طراحي سايت ها این اشتباه را انجام می دهند.


    هر شبکه اجتماعی مخاطب های خاص ، روش صحبت و چارچوب های خود را دارد. برای مثال در توییتر باید صرفا روی متون جذاب کار کنید ، اینستاگرام برای تصاویر است. نکته مهمی است که بدانید چگونه با کاربران هر شبکه تعامل برقرار کنید.


    5- عدم توانایی در برقراری ارتباط با کاربران


    آپدیت مداوم شبکه های اجتماعی شما برای طراحي سايت ارزان تان بیهوده خواهد بود اگر کسی به پست های شما توجه نکند یا اینکه پست ها نشر نشوند و کامنت نگیرند. اگر همچین عکس و العمل هایی دریافت نمی کنید باید استراتژی خود را تغییر دهید.


    اگر کسی کامنتی برای شما گذاشت حتما پاسخ آن را بدهید. هر پاسخی که مشتری به شما می دهد چه منفی و چه مثبت فرصتی برای صحبت با کاربر را برای شما فراهم می کند. دوستانه و مودبانه صحبت کنید.


    6-جذب فالوئر هایی که برای شما سودمند نیستند !


    هزاران فالوئر که تبدیل به مشتری برای شما نخواهند شد هیچ ارزشی ندارند. این فالوئر ها با شما مکالمه ای برقرار نمی کنند و بهروه وری نخواهند داشت. قصد شما از بازاریابی شبکه های اجتماعی جذب توجه ، ارتباط و مکالمه و ایجاد اعتبار در مشتریان بالقوه است. با رشد درست و برنامه شبکه ، شما می تواند فالوئر هایی را جذب کنید که برای پست های شما و محصولاتتان ارزش قائل هستند.


    7- فقط صحبت در مورد خودتان کردن


    آیا دوست دارید با کسی بیرون بروید که صرفا در خصوص خودش صحبت می کند. زود خسته کننده می شود . نه ؟ این مشکلی است که اکثر شرکت هاو طراحي سايت ها با آن مواجه هستند. همه چیز در مورد آن هاست ، اخبارشان ، اطلاعیه هایی در مورد خودشان ، محصولاتشان ، پروژه هایشان و ... . حقیقت این است که این موضوعات برای کسی اهمیت ندارد !


    در بازاریابی شبکه های اجتماعی نه تنها باید با لحن مناسب و مورد پسند کاربران صحبت کنید ، بلکه باید چیزی را بگویید که آن ها دوست دارند بشنوند.


    8- استفاده بیش از حد از پست های اتوماتیک


    یکی دیگر از مشکلات شرکت ها و طراحي وب سايت ها ، استفاده بیش از حد ربات های پست گذار و به طور کلی استفاده از پست های اتوماتیک است. مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند تا با همدیگر ارتباط برقرار کنند. اگر مردم متوجه موضوع اتوماتیک بودن پست ها شوند احساس بدی پیدا خواهند کرد و شما را ترک خواهند گفت. استفاده از پست ها دست نویس و با کیفیت نکته مهمی است.


    9- اکانت های زیاد در تمامی شبکه های اجتماعی


    یکی دیگر از اشتباهات رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی این است که شرکت ها و طراحي سايت ارزان به محض ورود به social media در تمامی شبکه های موجود اکانت می سازند و سعی در مدیریت تمامی آن ها را با هم دارند. نتیجه این کار این است که با پخش کردن منابع و تمرکز ، نرخ بهره وری شما نیز کاهش خواهد یافت.


    طبق تجربه ما ، یک متخصص socail media توانایی مدیریت 2-4 شبکه را در آن واحد دارد. باز هم تکرار می کنم یک متخصص ! بهتر است شما نیز تمرکز خود را روی 2-3 شبکه محدود کنید.


    10- نداشتن سیاست کلی در شبکه های اجتماعی


    نداشتن یکی سیاست کلی در شبکه های اجتمامی می تواند منجر به اتفاقات خطرناک و خجالت آوری بشود. بدون توجه به این که چه کسی social media شما را مدیریت می کند ، شما باید یک سری قوانین و چارچوب های کلی برای تعیین باید ها و نباید ها تعیین کنید. به طور کلی استفاده از مطالب خشونت آمیز ، نژادپرستی ، ************یم ، مذهبی ، توهین آمیز و ... باید نشر داده نشود و قوانین سفت و سختی در این زمینه لازم است.


    موفق باشید

  2. بالا | پست 2

    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Feb 2021
    شماره عضویت
    46346
    نوشته ها
    5
    تشکـر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    0

    پاسخ : 10 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

    ممنون از اطلاعات مفیدتون

  3. بالا | پست 3

    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Mar 2021
    شماره عضویت
    46362
    نوشته ها
    1
    تشکـر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    0

    پاسخ : 10 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

    اطلاعات شما جالب بود

  4. بالا | پست 4

    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Sep 2021
    شماره عضویت
    47283
    نوشته ها
    6
    تشکـر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست
    میزان امتیاز
    0

    پاسخ : 10 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

    ممنونم از مطلب خیلی خوبتون مخصوصا نکته KPIs خیلی مهمه و باید خیلی توجه بهش بشه

  5. بالا | پست 5

    عنوان کاربر
    کاربر انجمن
    تاریخ عضویت
    Jun 2022
    شماره عضویت
    48192
    نوشته ها
    1
    تشکـر
    0
    تشکر شده 0 بار در 0 پست
    میزان امتیاز
    0

    پاسخ : 10 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

    ممنون. توضیحاتتون مفید بود

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. برده بکارت ارتجاعی
    توسط mxfine در انجمن پرده بکارت
    پاسخ: 12
    آخرين نوشته: 08-31-2015, 01:00 AM
  2. شبکه‌های اجتماعی و طلاق
    توسط saeed021 در انجمن مشاوره طلاق
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 06-15-2015, 12:44 PM
  3. اختلال در ارتباطات اجتماعی
    توسط creativeson در انجمن اضطراب
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 06-07-2015, 08:56 PM
  4. تصاویر آدم فضایی واقعی. آیا واقعی هستند؟
    توسط ASSASSIN در انجمن عکس های دیدنی
    پاسخ: 4
    آخرين نوشته: 05-14-2015, 08:49 AM
  5. عشق واقعی
    توسط شیدا۱۳۹۳ در انجمن مشاوره فقهی و دینی
    پاسخ: 6
    آخرين نوشته: 10-18-2014, 04:46 PM

لیست کاربران دعوت شده به این موضوع

کلمات کلیدی این موضوع

© تمامی حقوق برای مشاورکو محفوظ بوده و هرگونه کپی برداري از محتوای انجمن پيگرد قانونی دارد